top of page
Ingeborg_foredrag.jpg

De urolige barna - hvordan møter vi dem?

I klasserommet eller i barnegruppa møter du de urolige barna. Disse barna kan ha ulike utfordringer, og kan bli oppfattet som både "vanskelige", "bråkete" og "fjerne". Du kan oppleve at det er vanskelig å forhindre kaos, holde på oppmerksomheten og skape gode læringssituasjoner. En følelse av å ikke strekke til som pedagog kommer snikende, og du mangler verktøy for å skape gode rom for læring.

 

Alle som jobber i pedagogiske settinger, møter uro. Foredraget tar for seg kjennetegn ved diagnoser som ADHD og Asperger syndrom, symptomer ved angst, depresjon, omsorgssvikt eller misbruk, og konkrete tips og råd om hvordan vi skal forholde oss til dette – både som pedagoger og som medmennesker. 

Hva lærer du? 

  • Å kunne gjenkjenne indre og ytre uro.

  • Tips til foreldresamtalen.

  • Konkrete metoder som fremmer læring for barn med kort arbeidsminne.

  • Forskjellen mellom taushetsplikt og meldeplikt ved konkret bekymring for barnets sikkerhet.

  • Viktigheten av å være en trygg voksenpersonperson. 

 

Foredraget gjennomføres som halvdags- eller heldagskurs, og blir spesialtilpasset publikum, kunnskapsnivå og arena.

Hva sier publikum? 

"Ingeborg Nebelungs innlegg var utrolig godt og nyttig - noe av det beste innlegget som har vært på plandager på årevis" 

"Veldig relevant tema som vi alle har bruk for! Fulltreffer"

"Jeg har fått masse nyttige innspill på alternative tilnærminger til elever som faller litt utenom normen"

Send inn uforpliktende henvendelse

Takk for din henvendelse!

bottom of page